Det långa sommarlovet

Scott Symonds City to Sea Texture http://www.flickr.com/photos/spacemunkie/3367665218/in/pool-1015465@N23/
Scott Symonds City to Sea Texture http://www.flickr.com/photos/spacemunkie/3367665218/in/pool-1015465@N23/

Scott Symonds; City to Sea Texture, Flickr. Beskuren bild.

Jag träffade en bekant i dag och jag frågade, så där som man gör så här års, om det snart var dags för semester och hon svarade att det var det visst det, och undrade om jag redan gått. Ja, visst, sedan två veckor och sex veckor har jag framför mig. Och för första gången någonsin var det ingenting mer med det än ett ”ja, ni har ju långa arbetsveckor under terminerna”.

Precis!

Nu vilar jag mig, efter ett skolår som varit så intensivt och så pass tungt att det alldeles säkert givit mig mer än en årsring.

Om några veckor ska jag börja tänka på och förbereda mig för nästa läsår. Jag ser fram emot det, jag orkar inte riktigt tänka på det ännu men jag ser fram emot det. När hjärnan fungerar igen, orken kommit tillbaka, lusten väckts på nytt.

För i grund och botten är läraryrket det roligaste yrke som finns. Och jag har ännu inte tappat hoppet om att det ska ges de rätta förutsättningarna för att det också ska kunna få vara det.

Nästa läsår – då!

Lämna en kommentar