Slang!

För ett tag sedan hamnade jag i ett samtal med en kille som var väldigt intresserad av röding. Det tog ett tag innan jag fattade att han menade femhundrakronorssedlar. Helt andra rödingar än de jag var van vid. När jag stöter på ord och slanguttryck som jag inte förstår är Urban Dictionary en guldgruva (hur har jag kunnat leva utan att veta vad Solitaire denial och congreenient betyder?), men jag har saknat en svensk motsvarighet. Inte för att det inte har funnits någon, jag har bara inte letat. Men så hittade jag Slangopedia, perfekt för oss som inte hajar klyket.

Till Slangopedia

Klicka för att komma till Slangopedia.

Comments
One Response to “Slang!”
  1. Great website. Lots of helpful info here. I’m sending it to several pals ans also sharing in delicious. And obviously, thanks on your effort!

Lämna en kommentar