Boksortering (igen)

Bild från bokhora.se

Bild från bokhora.se

Snart är det flyttdags för mig igen. Det är två saker som sker varje år: tomten kommer och jag flyttar. Eftersom jag har slut med plats i mina bokhyllor så har jag börjat stapla på golvet. Rent inredningsmässigt är det lite snyggt, men på alla andra plan är det både opraktiskt och oergonomiskt.  Så jag funderar återigen på hur jag kan sortera böckerna. Det är ännu inte några mängder, av böcker eftersom jag ofta lånar böckerna.

bokhora ser jag ett inlägg om färgsortering. En av medlemmarna har ersatt regnbågssorteringen med ett rutmönster. Men jag vet inte, färg är så godtyckligt på något sätt. Färg på en bok har bara med utseende att göra, medan en alfabetisk sortering är mer… bestämd.

Kommentera

