Sociala medier

Jag gillar John T Spencers tweets som ofta blir många runt ett särskilt tema, eller hashtag. Ofta kloka ord om skolan och jag önskar jag hade citerat honom tidigare – nu sist handlade det hur som helst om sociala medier:

  • Social Media for the Lazy: Posterous, Tumblr
  • Social Media for the Super-Lazy: Twitter  (also great for conversations, #chats, stalking celebrities and starting revolutions)
  • Social Media for the Long-Winded (like me): Blogger

Här diskuterar han på sin blogg om sociala medier är ett verktyg eller en plats – eller bådadera (klicka på bilden)

Klicka för att komma till Education Rethink

Comments
2 Responses to “Sociala medier”
  1. Ja det förklarar att jag hellre ägnar mig åt bloggande än twittrande. Long-winded var det.

    • Janis skriver:

      😀

      (Och jag tänkte på pretentiöst långrandig häromsistens när jag skrev ett ”Litet livstecken” som blev många rader långt … )

      Men bloggen slår twitter när det gäller att verkligen få något sagt; annars måste man läsa så väldans mellan raderna för att skapa mening, och väldigt ofta missförstås det hur som helst. Skulle vi tala lika begränsat som twitter hade väl våra stämband utformats helt annorlunda!😉
      /Janis

Kommentera

