Edcamp Stockholm 2011

En sak som nog bara lärare känner till är att under lärares ”långa sommarlov” dröms det många skoldrömmar. När hösten kommer visar det sig att några av dem får förbli drömmar ett tag till, medan andra faktiskt blir till verklighet.

Anna Kaya på Skollyftet drömde om ett skolutvecklande ”edcamp” , och eftersom det var Anna som var inblandad är det alls inte konstigt att det nu blir till verklighet! Med hjälp av Per Falk som de senaste åren arrangerat TeachMeet på Skolforum (höstlovets lärarmässa i Stockholm) är det nu ett faktum att ett möte för lärares kompetensutveckling, där lärare lär av lärare, ska hållas på:

Klickbar bild och klickbara röda länkar här nedan.

När?         31 oktober, 2011

Tid?          17,00-21,00

Plats?        Skolforum, Stockholm

Anmälan

Vad är Edcamp? 

Edcamp på Facebook

Twittertag: edcampsthlm

Vi har många möten i skolan –  allt för många tycker många med mig  – men jag undrar om det inte är just möten av det här slaget som de flesta av oss  har allt för lite av?

Hjälp gärna till att sprid! Och anmäl dig i god tid för platserna är begränsade!

Comments
3 Responses to “Edcamp Stockholm 2011”
  1. Bertil Törestad skriver:

    Tyvärr stannar mycket vid drömmar eller möjligen blogginlägg.

  2. metabolism skriver:

    Ja, tyvärr – desto roligare när det blir verklighet då!

    Även om jag inte själv kan närvara (vilket jag hoppas kunna göra) gläder mig hela idén i alla fall och jag vet att jag kommer att få ta del av vad som händer – i just blogginlägg! Ringar på vattnet!

    /Janis

  3. Anna Kaya skriver:

    Det är så oerhört spännande att detta blir verklighet! Man ska drömma och ha visioner och även om man inte kan realisera dem själv så kan vi tillsammans! Så häftigt!

    Tack för att ni bloggar om det!

Kommentera

