I behov av WordPresshjälp!

Jag jobbar på en ny skolblogg, och hur förjust jag än är över wordpress börjar jag bli lite galen på webbverktyget! Det beror förstås på att jag inte KAN, men också på att all hur-att-göra-information är lite svårtillgänglig eller ofullständig. Jag kan i alla fall inte hitta informationen om hur jag ska lösa det jag ännu inte har löst. En fråga till den som vet:

Finns det någon extra bra manualsajt eller liknande för WP någonstans? Den som jag kommer åt i WP ger många bra svar på många frågor, men inte på alla mina. Så vitt jag kan se.

 

Mina frågor för tillfället, om någon läsare vet och har tiden att berätta:

  1. Jag har valt ett tema som tillåter flera sidor. När jag sedan också gör undersidor till vissa sidor syns de inte (jag kodar dem med ”förälder”-sida, men det räcker inte). Varför?
  2. När jag kodar ett par av sidorna med lösenord för att inte vara publikt synliga så syns de ändå. Varför?
  3. Hur gör jag så att blogginläggen som skrivs både syns på hemsidan (förstasidan) OCH på den sida de hör till ämnesmässigt (såsom svenska, engelska, o.s.v.)?
Vore mycket och för evigt tacksam om någon kan hjälpa mig!
Comments
2 Responses to “I behov av WordPresshjälp!”
  1. Morrica skriver:

    WordPressupporten är snabba som blixten, fråga dem, de brukar svara inom en eller ett par timmar oavsett tid på dygnet. Logga ut och kolla så att sidorna verkligen syns om du tittar på bloggen ‘från utsidan’, det ser ibland olika ut när man är inloggad.

  2. metabolism skriver:

    Ja, jag ska ta och fråga! Har inte använt mig av supporten, jag är så förfärligt fördomsfull emot ”supportrar”, annat än de som dyker upp irl och inte går förrän det är klart. /Janis

Kommentera

