Blogg-bladder med allitterationer som bonus

Salon der dame, by extranoise. Flickr CC, some rigths reserved.

Det förefaller vara lite bloggtorka här och var, inte bara här. Det brukar väl bli det så här års. Jag har mängder av sparade länkar med intressanta saker som var tänkta att att bloggas om, men inte har det blivit något av det.

Mycket tid har jag däremot lagt på jobbansökningar, och förutom på strulande bredband kan jag berätta att  jag blir smått vansinnig på sega jobbsajter som ingen som själv sökt jobb kan ha designat. Jag säger bara användarvänligt, logiska steg och hyfsad hastighet. För inte är det väl tänkt att det ska gå snabbare att skriva en ansökan och ett CV, skriva ut det på papper, kuvertera och frankera och leta reda på någon av de få kvarvarande postlådorna i kvarteret, än att skicka iväg en ansökan via nätet?Nä, tänkte väl det.

Men vår balkong är blomsterprydd och bedårande, en stilla oas för vila från känslostormarna som comhems telefonsupport och sega sajter skapar.

Comments
7 Responses to “Blogg-bladder med allitterationer som bonus”
  1. Bertil Törestad skriver:

    Comhem tyckar jag har ett av de bästa kundstöd jag varit med om. Det säger kanske inte så

    • Janis skriver:

      Jag vet inte vad som är värst – supporten som alltför ofta har svårt att avhjälpa felet och som ifrån sig position inte kan se att det är något fel, fastän telefonin eller internet bevislen INTE fungerar ad än deras ”instrument” säger – eller den inspelade rösten när man ringer som ska ha en att trycka 1 eller 2 eller 47 för att komma dit, eller dit, eller diiit – där man sedan blir sittande i en evig väntan på en riktig människa som kan svara och utan att slussa en vidare till en annan avdelning!

  2. Glad om man hinner sova ibland, så här års. Lycka till med jobbjakten!

  3. Amelie skriver:

    Lycka till med jobbletandet. Vackert hus på bilden. Där kan jag tänka mig att bo

  4. Janis skriver:

    Helena: Tack! Fast ska sanningen fram är jag så trött nu så jag undrar hur jag ska bära mig åt för att i stället kunna vila på sofflocket resten av mitt yrkesverksamma liv! Skulle köpa lotter om jag bara orkade masa mig till spelhörnan på Konsum!

    Amelie: Tack! Och huset, ja, det är ju härligt! Det är där på balkongen jag kan skulle kunna tänka mig att ovan nämnda sofflock skulle placeras. Jag skulle ligga där med en trave böcker bredvid, och bara kliva upp för att vattna blommorna framåt kvällningen!

  5. Förstår precis Janis! Jag har fantasier om att bara åka till Arlanda, ta första bästa plan vart som helst. Flyktfantasier …

Kommentera

