Hänvisar till @lektorio om Zaremba

Monika på bloggen lektorio citerar Zaremba, och skriver om vad han sade i P1-intervjun och skrev i den sista delen av serien i DN, från vilket jag saxar detta:

Jag anser att en arbetsgivare som vägrar inse att lärare är ett konstnärligt yrke

(fyra timmar i direktsändning varje dag – och inför en publik som inte ens är där frivilligt)

har straffat ut sig ur samtalet.

Läs hela det intressanta inlägget på ©lektorio.

(Jag sitter denna lördagsförmiddag och gör det första av tre  kompendium som resten av terminen ska handla om. Inte för att jag vill göra det just i dag; jag ville sova sovmorgon! Men det måste hur som helst göras under påsklovet (för skoldagarna har varit så fulla av annat än så tiden har inte räckt till att få det gjort) – och det var när jag vaknade klockan 7 som jag kom på hur jag skulle göra. Det blir bäst när inspirationen är med!  För både eleverna, mig , undervisningen och lärandet.)

Kommentera

