Ska koncentrera mig på att läsa

Steam engine technology

Image via Wikipedia

i stället för att skriva blogginlägg ett tag framöver. Jag är nämligen lite trött på alla mina åsikter. Eller inte på åsikterna, men på att framföra dem.

Om man börjar så finns det risk att man inte kan sluta – det började i och med Zaremba, tror jag och sen har det nog blivit  tio inlägg på raken som handlar om skolpolitik i någon form.

Inser att jag aldrig skulle kunna bli politiker ens om jag hade ett parti  jag skulle vilja tillhöra. Efter en sisådär tio åsikter så blir jag alldeles trött på mig själv som åsiktsmaskin, nämligen, och även på allt som man kan ha den minsta lilla åsikt om. Måste ta en paus och låta bli att tycka något alls om något särskilt.

Comments
4 Responses to “Ska koncentrera mig på att läsa”
  1. Simon Ceder skriver:

    Känner verkligen igen mig. Det är lätt att tycka det man tycker, desto svårare att omvärdera och tänka nytt!

    Vad läser du för något då? Du får läsa och förmedla, istället för att tycka. Hårfin skillnad ibland!😉

    • Janis skriver:

      Jag förmedlar dagens läsning i dag i separat inlägg, det är bara att välja och vraka mellan lästipsen – och kanske omvärdera och tänka nytt! Jag har iaf omvärderat en viss person i dag.😦
      /Janis

  2. Oj, kommer att sakna dina kloka tankar. Men det kanske inte blir så långt uppehåll… Du kanske hinner kommentera på andra bloggar istället som Simon ovan är inne på.

    • metabolism skriver:

      Tack det var snällt sagt! Nu har det ju inte gått så bra att enbart hålla sig till läsningen, men nu ska jag göra ett nytt försök några dagar och koncentrera mig på lektionsplanering, skönlitteratur, städning och promenader i vårsolen!Få se om jag lyckas …

Kommentera

