Provocerande PIM

PIM provocerar mig något oerhört.

Möjligen är det något med tilltalet, layouten, och bilderna på pedagoger som är helt omöjliga att identifiera sig med

– här på metabolism är vi ju alla världsvana och snygga😉

 

För ett tag sedan såg jag en jobbannons där man hade som krav att läraren skulle ha nått ett visst PIM-steg. Motsvarande / andra / mer omfattande kunskaper? Nej då. Hur kan PIM per automatik vara en merit? För att rekryteraren slipper läsa ett bifogat CV? Det får mig att tänka på när alla tvunget skulle ha ett ”datakörkort” för att få jobb.

Men, ja. Jag vet att jag är lite petig och fånig när det gäller sånt här…

Comments
2 Responses to “Provocerande PIM”
  1. Morrica skriver:

    Jag får små försynta sektvibbar av alla de stela leenden som återfinns på bilderna

  2. Björn skriver:

    se det som ett enkelt sätt att få lite kompdagar😉

Kommentera

