Elevens dagbok: Musikuppträdande med musikskolan

.

.

Janis, 10 år. Årskurs 4. Utdrag ur dagbok:

4/6

Då spelade jag blockflöjt i aulan. Pia och Jan var sjuka Anne-Marie kunde inte komma. Håkan visste vi inte varför han inte komm. Så det var bara Monica och jag och magistern som spelade. Endel spelade blockflöjt andra fiol, piano, trumma eller klarinätt.

 

Jag undrar varför jag inte räknar med de andra i orkestern, när jag skriver att det bara var Monika, magistern och jag? Eller var vi små enmansorkestrar vi tre, och jag har glömt bort det? Knappast, jag hade fullt sjå med blockflöjten. Som inte var någonting i jämförelse med gitarren, usch, ja.

Kommentera

