Efterlysning: Nationella prov i svenska

Nu har jag grävt i tamesjutton alla skåp, lådor och förråd jag kan hitta. Det går inte att hitta ett komplett set med NP-grejer. Det ska väl vara så här om det är det skriftliga provet: lärarhandledning/bedömningsunderlag, texthäfte och provhäfte?

Till det muntliga provet borde det väl finnas: ljud på skiva, lärarhandledning/bedömningsunderlag (ljud?) och själva provet?

Skolverkets – hostsnåriga och hostologiska – hemsida hittar jag inga gamla prov. Kollegerna säger att det ska finnas, men svär ännu högre än jag när de inte hittar dem.

http://www.nordiska.uu.se/natprov (Uppsala Universitet) hittar jag inte heller någonting. Den hemsidan är f. ö. ännu sämre.

Och jag har ingen aning om hur det här med NP går till. Det är inte bara eleverna som måste träna, jag måste också fatta det här. Men det går inte om jag inte har grejerna.

Så: Detta är en efterlysning. Var hittar man gamla (kompletta) nationella prov i Svenska/Svenska som andraspråk B?

Comments
3 Responses to “Efterlysning: Nationella prov i svenska”
  1. janis skriver:

    Om det är som i grundskolan så finns det inga kompletta prov, bara ex på de olika delarna (på skolverkets hemsida

  2. psykologiskolan skriver:

    Fick du tag på några??

Kommentera

