Lots of love – bilder i undervisningen



Mitt vikariat tar slut efter höstterminen och jag vet ännu inget om vad som händer sedan. Jag vet inte alls hur läget på arbetsmarknaden ser ut, men det oroar jag mig inte så värst över, ännu. Vad jag däremot oroar mig över är att jag inte ska ha tillgång till en smartboard när/om jag får ett nytt jobb till vårterminen. Jag ÄLSKAR nämligen den interaktiva tavlan som låter mig föra in bilder och omvärld rakt in i klassrummet.

Just nu lånar jag friskt från elbolaget Fortums kampanj (här) där de många tävlingsbidragen erbjuder spännande bilder att arbeta runt i svenskan. Fungerar förstås i andra språk också, såväl som i bild.

Ett sätt att arbeta med bilder, det Anne-Marie Körling kallar bildpromenader, kan du läsa om här och här på hennes blogg. Jag ÄLSKAR dessa bildpromenader!

I dag älskar jag min dator också. Det måste jag göra, det är den enda anledningen jag kan se till att jag suttit framför den fem timmar i streck! Det, och så förstår kärleken till bilder som man gör ord utav. Jag har jätteroligt!

Comments
2 Responses to “Lots of love – bilder i undervisningen”
  1. Anne-Marie skriver:

    Tack Janis… Det värmer… //A-M

  2. Tweedelee skriver:

    För mig är smartboard fortfarande en utopi, i mitt klassrum finns förvisso numera en projektor och högtalare uppmonterade men det saknas viss kompletterande utrustning som gör det hela användbart, plus den utlovade datorn förstås, den är restad… Men när allt är på plats…då! (till våren?)

Kommentera

