Dans!

Bäst att passa på så länge klippet ligger ute på youtube – mycket vackrare än så här blir det inte! Mycket tack vare den fantastiska koreografen Sonya Tayeh.

Den 31/7 är det Dizzy Feet Foundations ”Dance Day”; här nedan är koreografduon Nappytabs dans – det är bara att börja öva! Själv dansade jag fram till jag var elva, tolv och slutade just för att jag hade så svårt att ta koregrafi; att få kroppen att göra det som efterfrågades, steg hit, arm dit. Den kinestetiska intelligensen räckte helt enkelt inte till. Men i många är koreograferade jag danser i huvudet när jag lyssnade till musik.

Nu för tiden är jag så stel och tung så jag knappt klarar av en … tryckare. Suck! Men jag ska försöka ge mig på dansen här ovan! Både motion och hjärngymnastik på en å samma gång, faktiskt.

Kommentera

