När jag satte ner foten

fötter

En av de här var det.

Det enda som provocerar mig mer än ett smutsigt lärarrumskök är lappar om smutsiga lärarrumskök när köken inte är särskilt smutsiga. På mitt jobb finns det två lappskrivare. Det bör sägas att den mest aktiva av dem, som alla vet vem det är men som ändå sätter upp anonyma lappar, varit sjukskriven de senaste månaderna, så det har inte suttit uppe några ”Tänk på att diska efter er, det är fler som använder köket. Det är ju så himla tråkigt att behöva tjata”-lappar.
Det har varit skönt. Man har sluppit att bli irriterad när man värmer sin mat. Dessutom har köket sett bättre ut än när lapparna suttit uppe. Men så sista veckan innan alla lärare skulle på semester dök det upp en lapp i köket. Detta sammanföll på något märkligt vis med lappskrivarens återkomst från sjukskrivningen. Så det kan bli.

Och då, förstår ni, blev jag fly förbannad. Det bara kokade i mig. Tror människan att vi är dumma i huvudet? Vem tror människan att människan är? Här skulle det hämnas! Jag bestämde mig för att slå till där det skulle göra mest ont. Lappskrivaren skulle få skämmas offentligt för sina irriterande, onödiga och tidskrävande lapphelveten. Det fanns bara en sak att göra. Jag rättade lappen. Markerade var det skulle vara stor bokstav och punkt, vilka ord som kunde byta plats, och ändrade stavfel. Detta gjorde jag så klart direkt på lappen, så att alla som gick in i köket skulle se.

Sen gick jag därifrån.

Comments
5 Responses to “När jag satte ner foten”
  1. Morrica skriver:

    *asg*

    klockrent!

  2. TeachGirl skriver:

    Hahaha. Perfekt.

  3. janne skriver:

    Klockrent..
    jag skriver själv några lappar lite då och då, men med stil. *tror jag iaf* Jag byggde t ex en snygg diska-skylt i furu med ingraverat budskap. En trasig-skylt på diskborsten är också lite kul (lite?)…

  4. Tweedelee skriver:

    Vi satte upp en lapp som vi hittade på ”argalappen.se”, något om att en kollega blivit ihjälslagen av sina kollegor pga dålig städning. Det tyckte vi var kul. Vi satte mest upp den för att vi tyckte att det fanns för få arga lappar hos oss, det är ingen som verkar bry sig om ordning och reda…

  5. Janis skriver:

    Att du vågade! 😀

    Jannes trasig-skylt och Tweedelees mordlapp låter som något du kan använda i höst om det behövs!

Kommentera

