Janis filmlogg 2010

Jag får ofta fråga min familj om jag sett filmen det talas om. Ja, säger de – hur kan du inte minnas! Så för att råda bot på detta har jag försökt (att med familjens hjälp) att rekonstruera vårens sedda filmer. Det blir av naturliga skäl de filmer jag sett tillsammans med någon annan i familjen, så alla de filmer på TV som jag sett på ensam går ju bort, i glömskan. Vi har inlett sommarledigheten med en film per kväll, med både popcorn och non stop. Najs. Har du något tips på en film jag bara borde se?

Bra. Kanske för att jag alltid gillat Clintan, vad han än gör och till och med när han morrar. Men stereotyperna kan diskuteras. Klicka och du kommer till IMDB.

För fånig.

Tyvärr inte alls så rolig som jag hade trott. Klicka för att läsa om genuskritik i SvD.

Bortglömd så fort den var sedd - och jag är ändå ett sci-fi och Star Trek-fan.

Det är sån't här man finner sig titta på när ens barn bestämmer. Och det är inte så illa, för det är spännande och får oss att diskutera apartheid. Klicka för recension av Fredrik Strage.

"Moon" Movie Poster

Den här gillade jag. Klicka för att läsa mycket bra recension av Johan Ahlgren på discshop.se

Charming! Funny! A true feel good-movie! Klicka på bilden för recension i SvD.

Planet 51. Rolig!

Håller alldeles på att ledsna när filmen vänder och den oväntade twisten (för mig i alla fall) gör den intressant. Klicka för att läsa en recension som tycker precis tvärtom.

För en katastroffilmsälskare den ultimata filmen i genren. Sådana fantastiska effekter, och så oerhört roligt,osannolikt och överdrivet. Har fått med ungefär alla katastrofer som tänkas kan, och har snott friskt från andra filmer. De många scenerna där huvudpersonerna flyr från diverse katastrofer i bilar, flygplan och husbilar är formidabla! Klicka för trailer.

Kommentera

