Vill jag bli headhuntad?

Headhunting är ju också den gamla sedvänjan att avlägsna och ta med sig offrets huvud efter att man dödat sin fiende. Mejlet gör mig nervös vilket headhuntande det än rör sig om. Och jag skulle hellre mista huvudet än att bli beskylld för att ansöka om att bli tillfrågad.

Jag trodde man per definition blev uppsökt vid headhunting, att någon letade reda på en (bara för att man är så bra och önskad).

Det var tills jag i kväll fick ett mejl som tackade mig för att jag ville bli headhuntad.

Jag vet inte vad jag velat bli headhuntad till. Försvaret? Till lager- eller restaurangarbete? Inom management eller som barista? Visste inte ens att jag önskade bli headhuntad. Eller det är klart att jag skulle vilja bli headhuntad (att någon tycker jag är så bra och önskar just mig) – men jag har alls inget minne av att jag ansökt om det.

Allting är mycket mystiskt. I don’t have the head for figuring out what’s happened.

(Klicka på bilden för att förstora)

Äsch! Nu ser jag! Det är bara reklam: jag ska klicka på länken för att skicka mitt CV; de bara låtsas att jag redan gjort det. Eller? Har jag skrivit detta inlägg helt i onödan, eller finns det anledning att oroa sig över att jag ofrivilligt och ovetande sökt något  jag inte vill ha?


Kommentera

