Nästan i mål

Ruth Svedberg före Astra Plathino på Slottskogsvallen 1926Bara lite, lite kvar nu. En skolavslutning, några dagars fortbildning och ett par dagars administration och rensa-städa. Och sen har jag arbetat mitt första år som lärare!

Och jag lever ännu! 🙂

*
*
*

Vad jag nu längtar efter är

1) att storstäda! Ta igen alla hushållsarbetesförsummelser, kavla upp ärmarna och röja och feja – och se ett direkt och påtagligt resultat!!

2) en semesterresa med familjen, uppleva och umgås tillsammans (en bristvara under första året som lärare)

3) att sova och motionera (stor bristvara under läsåret)

4) att läsa på för att bli bättre på saker jag behöver bli bättre på, eller för att bättre förstå saker jag upplevt under mitt första skolår, men ej haft tid eller möjlighet att förkovra mig i – ge mig gärna en saftig teori som benar upp den svårbemästrade verkligheten!

5) och att i sinom tid börja planera för höstterminen

Comments
One Response to “Nästan i mål”
  1. Stråhatt skriver:

    Grattis du har gjort det! Nu tillhör du inte längre kategorin rookies. Fast sanningen är att jag fortfarande känner mig rätt ny, efter mina 8 år.

Kommentera

