Milda ungdomar

Stenar bilder allting gratis punkt se

Alla har varit så milda i dag, liksom lite varmt strålande som vårsolen, nedtaggade och emellanåt alldeles koncentrerat tysta … en mycket soft dag har det varit, även om den var lång. Jag hann inte äta lunch, och fem lektioner gick i ett och sen följde tre möten på raken, men ändå var dagen liksom … mild. Fast det var några arga ungdomar också, det var det faktiskt, det kommer jag ihåg nu. Men de var liksom ändå lite milda de också, fastän de kokade.

Den vackraste synen i dag var två syner:

De två tjejerna med varsin uppslagen bok framför sig, läsande. (Den ena tjejen HATAR att läsa, den andra bara hatar).

De två killarna som fick stanna kvar i klassrummet över rasten, och som satt i varsitt uppslaget fönster och läste i varsin bok när jag öppnade dörren igen. Deras lugn spred sig sedan till alla som kom in.

Aah! Dessa ungdomar!

Comments
3 Responses to “Milda ungdomar”
  1. Christermagister skriver:

    Härligt! Och vilken vacker bild!

  2. Stråhatt skriver:

    En svag doft av hav och vackert att höra

  3. metabolism skriver:

    Hav och sten är bland det vackraste som finns – är det sedan muminska bummelstenar så blir de bara ännu vackrare! Den där gratissidan med fria bilder hade en hel del fina saker.

    Fina är också ungdomar, iaf när man inte är arg på dem. Fast de är ofta fina när man är arg på dem också, ibland kan man bli riktigt imponerad över deras ilska, hur den blossar upp på sekunden. När deras ilska drabbat mig blir jag alltid lika glatt överraskad över hur fort den försvinner, det gillar jag som själv inte är långsint (fast igår var ingen arg på mig, de var arga på varandra, men skötte det ganska sansat).

Kommentera

