One shiny, happy Minister of Education

Utbildningsministern är ständigt närvarande, ibland i olika skepnader, på bloggen Tysta tankar. Klickbar bild!

.

.

.

Jag har (helt skamlöst men klädsamt skuldmedvetet) stulit bilden från Mats på Tysta tankar.

Utbildningsminstern ser, om inte direkt happy ut, så mycket skälmsk ut – och det makes me happy.

Så medan skolministern svalkar sig med solfjädern i handen, kan vi alla inom skolan vara shiny happy people holding hands*.

* förklaring följer i morgon bitti

Comments
3 Responses to “One shiny, happy Minister of Education”
  1. Mats skriver:

    Du är mer än välkommen!
    Jag ser fram emot att få ta del av din tolkning.

  2. Janis skriver:

    Tack! Äsch, det var bara en sång och en uppmaning till alla ”out there” att vara glada!
    Men om jag skulle ge på mig en tolkning? Jag tror bilden visar att vi kanske hela tiden missförstått herr utbildningsministern; att det inte är flum han vill vifta bort och ordning han vill vifta in i skolan, utan att han … att han … att han bara vill behaga! Tänker geishor och populister, vet inte hur det kommer sig!

Kommentera

