Det är slut nu

Mys och mums och musik, musik, musik

… på Mauro och Pluras Kök (TV8), vårens absoluta höjdarprogram på svensk  tv. Jag har just avnjutit avsnittet med Sarah Dawn Finer, Carl-Johan de Geer och Pluras brorsa som gäster, det som jag hade missat –  för som tur är finns programmen på TV8.play. Tittarsiffrorna har inte varit så stora, men kanske har fler än jag  mest sett programmen på datorn.

Har inte haft så roligt på TV sedan Papa (Dee)’s Kappsäck.

Pluras och Mauros Kök påminner om Knesset , sa maken, och det kan han ha rätt i, jag vet inte säkert för jag har inte sett det sedan det begav sig. Men det var ju samma feel good-känsla över det, så det kan vara rätt. Helt annorlunda var det, förstås, men ändå lika; trevligt, snackigt, roligt, varmt. Lätt men inte så tomt som mycket på TV  är i dag.

Comments
One Response to “Det är slut nu”
  1. Stråhatt skriver:

    Håller med dig, ett riktigt höjdarprogram! Synd att det är slut nu…

Kommentera

