Jag har mött min överman

I senaste numret av Lärarnas tidning som damp ner i brevinkastet i dag möter jag min framtid:

En robot som lär eleverna engelska. Eleverna gillar roboten.

* * *

En annan bra sak med en robot är ju att man själv kan kila iväg och administrera medan roboten håller lektionen. En tredje bra sak är ju att då blir det en enkel match med 40-timmars arbetsvecka!

Kunde inte låta bli att raljera lite. I grund och botten tycker jag det är riktigt kul med en talande robot i klassrummet. Ännu häftigare än en walkie-talkie (min önskedröm som barn)! Så länge bara läraren också får vara kvar.

Men först skulle jag vilja ha en kopiera-det-här- och- det- här- och- det- här- och- så- 80- ex-av- det- här-robot.

Och en som för in alla närvarokryss i datasystemet.

Comments
One Response to “Jag har mött min överman”
  1. Tweedelee skriver:

    Eftersom jag inte har något eget klassrum att ha mina saker i så skulle jag vilja ha en robot som bär alla mina korgar med prylar i mellan klassrummen. Men det är så utopiskt som det kan bli, vi har inte ens kommit till flanellograferan, hos oss är det att skriva i dammet som lagrar sig överallt som gäller… (Ja, vi har inga sandlådor att skriva i)

Kommentera

