Fulsnygg

finns det ju något som heter. Men finns det något som heter dumklok? Nä, jag trodde väl det. Anledningen till att jag undrar är att kära Lina igår sa att man ju blir dum när man är trött. Ja, precis, sa jag, och kreativiteten fungerar ju inte heller när man är trött, det läste jag ju i tidningen häromveckan, det var visst en studie som med säkerhet kunde visa på det.

Men sen slog det mig alltså, att ja, så trött som jag ju oftast är måste jag ju vara bra dum, också. Och nu undrar jag om det alltså var så uppenbart så att Lina genast märkte det på mig ..? Hence the comment.

Du behöver inte dementera, Lina! Det är redan för seeent! 😉 Dummisen har fattat vinken! 😉 Är man inte helt bakom flötet så är man åtminstone lite dumklok!

Comments
4 Responses to “Fulsnygg”
  1. Tweedelee skriver:

    Det beror ju på vad vi menar med dum. Om vi läser gamla sagor så ser vi ju att det ofta finns någon stackars Dummerjöns som i slutändan vinner halva kungariket och hela
    prinsessan därför att han var klokare än de andra, på ett dumt sätt, vad som nu är dumt…

  2. Janis skriver:

    Åh, hoppas det är en SÅN Dummerjöns jag är! Inte för att jag vill ha varken ett kungrike eller en prinsessa, men ändå I metaforisk betydelse kanske det betyder guld och gröna skogar, eller kanske till och med k l o k h e t ! ;D

  3. Lina skriver:

    Kommentaren, och kopplingen mellan trötthet och dumhet, kom från att du sa (citerat ungefärligt, ur minnet)
    1) jag är sååå trööött
    2) jag minns ingenting av ingenting och känner mig dum

    Helt självförvållat alltså =)

  4. metabolism skriver:

    Sa jag så? ”Sååå trööött”?
    Jag menade ju sååååååå tröööööött! 😀

    Jag vet ju att jag har lång resväg, men i dag insåg jag att när jag och maken arbetar varsin 9 timmars arbetsdag, så blir det 28 timmar inkl resa på 3 dagar för honom, och 36 timmar för mig …

    Det är kanske egentligen SL:s fel att jag har afasi OCH lider av dumhet? Det kanske lossnar saker i skallen när bussen skakar runt på en så mycket per dag? /Janis

Kommentera

