Nynnar och åldersnojjar

Thåström var förstås magisk, men det är ändå Johnossi jag går och nynnar på sedan Annexet i lördags. Det finns förstås klipp från själva konserten på Youtube, men videon är  bättre. De spelade några låtar från den nya skivan som är på gång, och en av dem var så oerhört bra så jag bara dog (not, jag försöker bara låta ung), men inte minns jag vad den hette.  Varför jag tog på mig stövlar med klack (när jag annars går i lågklackat), det minns jag inte heller. Inte var det  för att få så ont i fötterna av taktstampandet att fötterna värkte redan innan Thåström gick upp på scen. Jag försökte väl bara vara mer cool och rock’n roll än vad jag är. Jag har blivit en riktig tant på sista tiden. Borde jag inte föryngras av att umgås med ungdomar hela dagarna? Det sägs ju att det funkar så, så varför blir jag bara mossigare? Inte är jag young and wild and up for whatever? Jag pallar ju inte ens 5 cm klackar, vad ska det bli av mig?

Lyrics:

Soaked and alone, on his knees in a house
He escaped to the countryside after commiting a crime
Bobby was young, heavy heart and his gun
And the man drove him out of the city wanted dead or alive
Yeah everything because he couldn't abide

Now he knows, that at the start of his strife
He was like "as far as being young and wild
I am up for whatever"

Bobby was young, heavy heart and his gun
And to take somebody under his wings
It wasn't too very clever

Everything that he couldn't afford
He wanna smile on a big street again
He wanna follow his dreams, but instead....

Annie may go down and still make a sound
She may go down and bleed in your mind

Because now you hold your breath and your tongue
But she would still go down and make a sound
Make a sound, make a sound, make a sound

So come along to the local jailhouse
Two walls and a bed
Inside they only reach for the time

Bobby was young, heavy heart and his gun
And the man found him outside the city
He was barely alive

Everything that he couldn't afford
He wanna smile on a big street again
He wanna follow his dreams, but instead....

Annie may go down and still make a sound
She may go down and bleed in your mind

Because now you hold your breath and your tongue
But she would still go down and make a sound
Make a sound, make a sound, make a sound

Annie may go down and still make a sound
She may go down and bleed in your mind

Because now you hold your breath and your tongue
But she would still go down and make a sound
Make a sound, make a sound, make a sound
Comments
3 Responses to “Nynnar och åldersnojjar”
  1. Christermagister skriver:

    Jag såg Thåström i Köpenhamn i går. Magiskt, som du säger! Jag hade dessutom fotriktiga skor, så lite yngre kände jag mig allt! 😉

    Jag har skrivit lite om konserten här:

    http://schoolsoutchristermagister.wordpress.com/2010/02/12/thastrom-live-2010-2/

  2. Det där med att bli tant känner jag igen. Och jag vill hävda att det är värre för mig eftersom åldersskillnaden mellan mig och mina elever är så liten 🙂

  3. Janis skriver:

    Det påminner mig om att när jag gick i högstadiet hade vi en tant i klassen – och det var inte läraren. /Janis

Kommentera

