Glad lördag!

En vän la upp en bra Liptones-låt på Facebook och den passar ju så bra i dag –  LÖÖÖRDAG!

It’s a Beautiful Day

medan jag lyssnar kommer jag att tänka på The Undertones – stämningen är helt annorlunda, men lite ilska gör sig ju alltid musikaliskt

och när jag lyssnar på dem tänker jag genast på The specials. En Monkey man är nog lika otrevlig som kusin Kevin är för Feargal Sharkey

himla kul engelska, är det också, fastän jag egentligen aldrig fattat vad låten handlar om. Men det gör den ju inte sämre.

Have a nice weekend!

Kommentera

