Och mina tankar är tappade.*

(klicka på bilden för mer av Calvin and Hobbes)

(klickbar bild; för mer av Calvin and Hobbes)

Jag undrar om ens intellektuella kapacitet kan ta slut … om det finns individer sådana som jag som endast utrustades med ett visst mått av intellektuell kapacitet (av typ ödet?) och att när den förbrukats så är det … SLUTT!

Det undrar jag över. Så mycken kapacitet har jag ändå kvar att jag kan fundera över hur liten kapaciteten är.

Och säg nu inte att redan Sokrates** sa att det enda man vet är att man inget vet – för det handlar verkligen inte om det. Det handlar om saker och ting, om tankeverksamhet, som tagit SLUTT!

*alluderar*** på Monicas inlägg om hennes tappade ord häromdagen.

** jag är inte ens säker på att det var Sokrates, bara att det inte var Platon – ni ser själva hur SLUTT det är!

*** jag TROR att det rätta ordet är ”alluderar”, men jag är inte helt säker



Kommentera

