Så är det, med tiden. Med tiden, är det så.

Jobbångesten i går kväll gick snabbt över – det var trevligt på jobbet när man väl kommit dit. Jag har verkligen trevliga kollegor! Ett par dagar med möten och kurser, sedan kommer eleverna och då ska allt vara klart! Vilket det förstås inte kommer att vara, men är det något jag lärde mig under min första termin som lärare så är det att så är det.

Bra kurs i dag och föreläsarna sa något om att användarna av detta fantastiska  hjälpmedel behöver ges tid  – det är en bra pedagogisk produkt, men den kräver att pedagogen ges tid för självstudier och materialbearbetning. Produkten har jag, och det är jag jätteglad för. Men tiden vet jag inte varifrån jag ska ta. Men är det något jag lärt mig under min första termin som lärare så är det att så är det.

Taj-aj-aj-ajm, is on my side, yes it is! sjöng the Rolling Stones en gång i tiden, men så sjöng de ju också om något helt annat.

Kommentera

