Jullovets cykler

Människans bästa vän

Människans bästa vän

Lärarens bästa vän?

Ledigheten börjar närma sig sitt slut, och jag inser att den har haft en cykliskt förlopp. Först den stora utmattningens cykel. Då kravet på sömn, tystnad, stillhet begärde sitt. Då jag aktivt fick kämpa emot tankarna på skolan, för jag kände att jag måste vila, vila, vila.

Sedan tankarna på det som varit och det som ska komma; utvärderingen- och planeringens cykel. När det nödvändiga perspektivet gavs en möjlighet! När jag drog slutsatser och kom  på nya tankar.

Nästa vecka blir en fortsatt tänkande vecka, med siktet ställt påframtiden, men främst en producerande vecka. Att få ner tankarna i olika slags fast form, att ta fram materialet som behövs för att förverkliga det jag tänkt –  och att kopiera, kopiera, kopiera. Jag är väldigt glad över att kopiatorn på skolan är en alldeles fantastisk kopiator, kanske den bästa jag stött på i hela mitt långa yrkesliv – för den fungerar minst 9 av 10 gånger!

Bildernas färgmatchning – ja, vad säger man?  Tur eller skicklighet? Ibland blir det bara så helt rätt!

Comments
One Response to “Jullovets cykler”
  1. Stråhatt skriver:

    Allt som oftast svär jag vid kopiatorn, vi har fått en ny nu som fungerar minst lika dåligt som den förra. Bytet av kopiator planerades in precis vid utvecklingsamtalen vilket ställde till mer kaos än vanligt, eftersom vi skulle dra ut omdömena och kopiera till föräldrar.
    Mitt eget förhållande till kopiatorn att något kluvet, jag uppskattar aldrig att den fungerar, men om den inte fungerar är allt som vanligt 😉

Kommentera

