Kurar gryning

Det är nästan så att vår egen innergård ser ut som Mumindalen i år. Snön och granen finns där, och med lite fantasi så ser det nästan precis likadant ut.

Det sköna med att vara jullovsledig är att slippa pälsa på sig och gå ut i kylan för att ta bussen. I stället går man upp och vinkar adjö till de som ännu inte är jullovslediga – och så går man och lägger sig igen! Inte för att man är så trött – utan bara för att man kan!

Jag har fortfarande huvudet fullt av skola och elever, och i klädkammaren står en väska full med hemarbete – men denna vecka ska jag ta ledigt och försöka ge huvudet ledigt också, och bara vara. Ute ligger snön vit , det ser ut att bli en fin jul och jag känner friden bre ut sig inombords!

J U L L O V !

Comments
One Response to “Kurar gryning”
  1. Tweedelee skriver:

    Det är härligt med jullov! Jag har inte en enda grej med mig hem som ska rättas, wunderbar!

Kommentera

