Examensbeviset har anlänt

Nu har jag arbetat som lärare i drygt tre månader, och häromdagen kom mitt examensbevis. Det tog över 5 månader det.

Lång tid kan tyckas, men om jag utgår ifrån den senaste tidens egna erfarenheter, så förstår jag att ingen som  inte är insatt någonsin kan veta hur mycket arbete som ligger bakom producerandet av till exempel ett stycke papper.

I morse vaknade jag tidigt och tog itu med att kreera ett litet miniprov och bara det tog osannolika 2 timmar. Jag har också andra slags papper som  mottagarna otåligt väntar på. De undrar nog över varför det tar sådan tid och har ingen aning om hur mycket arbetsuppgifter varje dag rymmer. Att deras papper bara är en uppgift bland många på listan, listan som av nödvändighet måste omprioriteras varje dag.  

Så jag tror de ansvariga för mitt examensbevis gjort så gott de kunnat, precis så som jag gör. Problemet har bara varit att tiden aldrig räcker till. Inte för dem, inte för mig. Dessutom är examensbevisets guldbokstäver stora och granna, och det förstår man ju att det tar sin tid att få till.

Comments
One Response to “Examensbeviset har anlänt”
  1. Marie skriver:

    Gratulerar till att examensbeviset ”äntligen” dök upp. Jag väntar också på mitt men jag får nog vänta några månader till är jag rädd…tre månader var budet just nu.

    Jasså, är det snyggt också examensbeviset…det visste jag inte. Jag har egentligen ingen aning om hur det ser ut…men det kan väl vara trevligt om det är snyggt…gammal estet som man är ,-))

Kommentera

