Mer höstläsning

Det är i alla fall vad jag hoppas på. Ju mer stressad jag är, deso fler böcker läser jag. Samtidigt är jag så trött att jag inte klarar svårare saker än Sagan om ringen-trilogin på DVD. Här är mina höstböcker:

Nextopia av Micael Dahlén
Blink. Den intuitiva intelligensen av Malcolm Gladwell
Den tändande gnistan av Malcolm Gladwell
Insekt av Claire Castillon (efter en intressant artikel i DN)

Från Stadsmissionen gick jag hem med:

Aliide, Aliide av Mare Kandre
Antikens historier av Alf Henriksson
Ett hjärtslitade verk av förbluffande genialitet av Dave Eggers

De hamnar i min mentala hög av böcker. För ovanlighetens skull sorterade jag in dem i bokhyllans färgordning direkt, så jag får lita till mitt minne.

Kommentera

