Trötter

trötterTrött-tröttare-tröttast är jag. Jag är så trött så jag knappt vet vad jag heter, och fnittrar mest åt allt. Eller så blir jag arg som ett bi när saker jag tjatat om på eleverna upprepas för femtioelfte gången, och stör-stör-stör.

Jag längtar, längtar efter lördagens sovmorgon. Och söndagens. Sen ska jag ha full koll på både vad jag heter och vilken klassen är som jag har framför mig. Och tala så milt, så milt till alla elever hur de än beter sig. De små söta, pratiga, studsande liven.

Klockan är snart åtta och jag ska nog gå och lägga mig nu. Så att jag i morgon åtminstone har halvkoll på när fredagens alla lektioner börjar och slutar och vad de var tänkta att innehålla. Sova så att jag både fnittrar  och exploderar lite mindre. Lektionsplaneringarna och materialet är klart. Nu ska jag bara sova mig till en hyfsad dagsform, så överlever nog både jag och eleverna morgondagen. Och på måndag, efter cirka 24 timmars helgsömn – DÅ sa jag veta vilket datum dagen har, det är mitt första strävansmål för nästa vecka.

Kommentera

