”Lärare 24/7”

När jag började arbeta som lärare hade jag som föresats att i möjligaste mån hålla helgerna fria från jobb, åtminstone fram till söndag eftermiddag.

Den här helgen har jag suttit både lördag kväll och nästan hela söndagen och jobbat (med öronpropparna i). Rättat, planerat, gjort eget material. Jag är jättetrött och i morgon väntar väckning klockan halv sex för en ny skoldag.

Goda föresatser är bra, men sällan lätta att följa. En timmes friskvård i ramschemat är också en bra grej, om den bara kunde tas ut. Kvällarna skulle också hållas fria, men jag vet redan vad jag har att göra i morgon kväll. Allt det jag inte hann i dag. Tjoho! Men nu tänker jag skolka och kura skymning. En kopp av Mma Ramotswes roibois-te och kvällstidningen ska det bli.

Är du en blivande ny lärare? Samla på dig material! Både digitalt och sorterat i ämnespärmar! Ju mer, desto bättre!

Comments
2 Responses to “”Lärare 24/7””
  1. Magister-janne skriver:

    Samla är bra, men ibland måste man våga slänga…
    Har vid vissa tillfällen rensat ut saker, men inte saknat eller behövt det igen.
    Fast att bränna DVD-skivor med material är bra och tar inte plats (i de överfulla bokhyllorna ovanför mitt skrivbord…)

  2. Janis skriver:

    Åh, att få rensa ut! Jag är sååå långt ifrån att slänga, jag. Jag bara samlar och samlar, jag. Frenetiskt, sitter i timmar och skapar material. En del skulle ha kanske slängts direkt…

Kommentera

