Svensklärarföreningens frestelser

Svensklärarföreningens (Storstockholm) programblad kom med posten häromveckan. Med ett program som fick en svensklärares snålvatten att rinna till. Smaka bara på de här, mina egna två favoriter bland höstens rätter: en Shakespeare-föreställning med efterföljande workshop innehållande ett prov på en svensklektion kring Shakespeares liv och verk. Och en guidning vid Moa Martinssons torp i vackra Sorunda. Kvinnorna finner jag väl inte där, men kanske äppelträden?

Det är kanske för sent att anmäla sig nu, men Svensklärarföreningens hemsida hittar ni här. Själv ser fram emot vårens program –  då är jag kanske inte helt uppslukad av jobbet så som jag är nu när jag är ny, och har mer tid över? Det är viktigt att ladda batterierna! Och att ladda både de privata och de skoliga batterierna på en och samma gång, det är ju det ultimata laddandet!

Kommentera

