Hm, föräldrakontakt

Bild från DN curlingföräldrar

Själv är jag tyvärr alltför mycket curlingförälder. Men när jag nu försöker låta bli är jag rädd att vara och ses som oansvarig. Hur stöttar man lagom mycket? Att vara förälder är inte enkelt.

.

.

Elevernas föräldrar var inte något vi avhandlade i lärarutbildningen, så vitt jag minns. Jag minns dem som väldigt frånvarande, något alla föräldrar alls inte är i verkligheten.

Inte för att de inte ska vara närvarande. De borde bara inte ha varit så frånvarande i utbildningen, nästintill helt bortglömda och inte kopplade till något moment i utbildningen, som till exempel någon poäng i professionella samtal. Nu när man ”bytt sida” undrar jag hur man själv har uppfattats och uppfattas av barnens lärare. Hm.

Comments
One Response to “Hm, föräldrakontakt”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] gör man egentligen ett föräldramöte till något intressant? Det var inte heller något som diskuterades särskilt ingående under utbildningen. Jag och min kollega har alltid äpplen i en […]



Kommentera

