Reality

power puff girl

Power Puff- pinglornas styrka härrör sig från en mix av socker, peppar, salt och allting som är snällt - och Kemikalien X. Någon som vet något om Kemikalie X?

Monica ska sitta hela lördagen och jobba med viktiga skolrelaterade saker. Själv sitter jag och planerar nästa veckas lektioner. Jag behöver gå till optikern och frissan och andra för mitt välbefinnande viktiga personer, men vet inte när – knappast nästa vecka heller.

Ska man måst gå omkring synsvag (både på grund av styrkan i glasen och den långa luggen) och med en lång att-göra-lista som aldrig betas av, bara för att man nu arbetar igen? När kommer jag att komma till IKEA? Kommer fönstren någonsin mer att tvättas? Hur hann jag med allt förr, innan jag vande mig vid det friare studielivet?

Omställningsperioden är bara inledd, det kräver lite övning det här med att återgå till verkligheten.

Jag tror det är stor risk att lektionsplaneringen fortsätter i morgon, det går väldigt trögt, varför vet jag inte. Jag kanske borde försöka med något artificiellt som power-booster. >>>>>>>>>>>

Comments
One Response to “Reality”
  1. Lina skriver:

    Eller varför inte bara försöka med rent socker 😉

Kommentera

