En ny termin på högskolan.

Jag vet att ledarskap handlar om (lite) mer än att organisera och att upprätthålla någon sorts trovärdighet. Trots att jag vet detta blir jag skeptisk när kursansvarig för kursen i just ledarskap på introduktionstillfället gör en grej av att hon är usel på att organisera och planera. Ni vet i den där andan av att hon nu sagt som det är och räknar med att hon kan bete sig hur som helst framöver.

Jag tycker inte att man behöver vara bäst på allt som chef/ledare. Men om man nu är så medveten om sina brister kanske det kan vara en god idé att be om hjälp, så att man kan göra det jobb man är där för att göra.

Möjligen överdriver jag lite. Själv är jag alldeles för förtjust i organisering. Hon sa ju också att hon är bra på att snabbt svara på mail.

Kommentera

