Wikistraff

Det här med att använda Wikipedia, som Janis och han vad-han-nu-hette- propagerar för* har sina baksidor. Sommarkursen jag går uppmanar oss att använda Wikipedia som källa tillsammans med Skolverket.se och Riksdagen.se. När jag gör kllförteckningen till inlämningsuppgiften inser jag att två av de tre källor jag använt är Wikipedia.

Jag är förtappad. Det känns inte helt bra.

Men lugn, jag fick mitt straff ganska omgående. I den uppgift jag lämnat in har jag lyckats stava fel på mitt eget efternamn.


* Min webbläsare beter sig som en grinig surdeg, så jag kan varken länka eller se vad jag skriver… Men Janis inlägg om Wikipedia finns någonstans nedanför mitt.

Kommentera

