Böcker på hög

Eftersom biblioteket stänger under några veckor tänkte jag att det var läge att låna hem ett gäng. Med ett gäng menar jag ta-bilen-till-skolan-så-att-inte ryggen-och-ryggan-går-sönder-många.

I Biggest Loser (kanal 5 kl. 08 på helgmorgnar) fins bnågot som heter ”Last chance workout”. Det är det jag håller på med (Livslångt lärande? Nu förstår jag inte riktigt…). Den här sommaren ska jag bli så jäkla påläst. Kurslitteratur och nöjesläsning, allt i bildningssyfte. Just det, bildning, inte utbildning. Så ädelt är mitt mål. På vardagsrumsbordet ligger:

Fånga bilden, Göran Segerholm.
Don’t make me think. A common sense approach to web usability, Steve Krug.
Adobe Photoshop CS4 för digitalfotografer, Scott Kelby.
Adobe Photoshop CS3 för digitalfotografer, Scott Kelby.
Varför läsa litteratur?, Magnus Persson.
Feminism, Lena Gemzöe.
Lärande och kulturella redskap. Om lärprocesser och det kulturella minnet, Roger Säljö.
Hur barn lär sig läsa och skriva, Caroline Liberg.
Cognition, Education and Communication Technology, Gärdenfors & Johansson (red.)
Classroom Blogging, David F. Warlick.
Klassisk och modern samhällsteori, Andersson & Kaspersen (red.)

Utöver dessa titlar har jag tänkt att hinna med lite skönlitteratur också. Om jag hinner med att läsa alla är en annan femma. Men jag föredrar att ha höga mål för då faller man så mycket längre.

Kommentera

