Svarens bok – ställ dina frågor här!

svarens bokFörra födelsedagen fick jag Svarens bok av Janis. Egentligen heter den Svarens bok – Film. Enligt instruktionerna ska man lägga boken framför sig och fundera ut en fråga av typen ”Bör jag resa till London nästa sommar?” eller ”Finns Gud?”. Medan man ställer sin fråga håller man ena handen på bokens framsida medan man smeker bokens rygg med den andra.
När tiden är rätt öppnar man boken och får svar. Det lilla ordet ”film” i bokens titel innebär att alla bokens svar är filmcitat.

Eftersom Svarens bok kommer att vara ett stående inslag under sommaren tyckte jag att det var på sin plats att testa boken, så att vi vet att den fungerar. Så här gick det:

Kommer jag att klara alla tre sommarkurserna?
”Uppriktigt sagt, min kära, det ger (du) fan i.” (Rhett Butler i Borta med vinden.

Ska jag forska istället för att jobba som lärare?
”Jag ser i ditt ansikte att du vet.” (Maverick i Top Gun)

Kommer Björklunds skolpolitik att sätta oss alla i klistret?
”Stå inte i vägen.” (Jesus i Kristi sista frestelse)

Och så en kontrollfråga, bara för att ge svarens bok en riktig utmaning:
Kommer jag någonsin att hitta den stora kärleken?
”Det finns alltid någon som drar snabbare än du.” (Wyatt Earp i Sheriffen i Dodge City)

Där har vi det gott folk. Svarens bok. Ställ frågor till den, antingen i kommentarsfältet eller på metabolist (snabela) gmail.com. Varsågoda!

P.S. metabolism tar inget ansvar för svaren, men vi hjälper gärna till att tolka dem.

Comments
2 Responses to “Svarens bok – ställ dina frågor här!”
  1. Tweedelee skriver:

    Kommer jag att få veta hur jag ska arbeta till hösten inom de närmaste dagarna?

  2. Janis skriver:

    Jag tror metabolisms egen Pythia tappat bort sin tripod, hon återkommer så snart hon hittat den eller ett fullgott alternativ att sitta på!

    Betr. Björklund så undrar jag om oraklet kan hjälpa till att tyda svaret: Är det Björklund man inte ska stå i vägen för, lr är det skolministern som står i vägen?

Kommentera

