Kraftansträngande

Fram tills nu har det som gör mig tröttast av tröttast varit att shoppa. Jag blir helt slut om jag måste tillbringa en massa timmar springandes runt i affärerna och prova kläder som inte passar och skor som skaver och stå i kassakön i den ena butiken efter den andra och hålla reda på alla kassar och var man ska göra av dem för att få åtminstone en hand fri när man fortsätter botanisera bland hyllor och klädställningar och att springa tillbaka till den första affären där varan var bättre än på de alla de andra butikerna jag letade vidare i utifall att jag skulle hitta något bättre. Puh! 

Nu har jag en sak till som gör mig totalt utmattad: att söka jobb. Skriva mottagaranpassade personliga brev och fånga upp vad som står i annonsen, inte skriva fel referensnummer men rätt namn, mejla några direkt och andra via webbsidor är inte vad som tröttar. Det är mer mängden ansökningar som gör en lite matt. Eller tanken på den försvinnande lilla chans man har att få napp när man trycker ut ansökan efter ansökan ut i cyber-rymden. Men en liten chans är också en chans. Och antagligen är chansen att få ett jobb ändå lite större än att hitta ett par snygga sommarbrallor som passar.

Kommentera

