Uppsatskris

Hela uppsatsskrivandet har varit en orgie i krisande, men värre än nu har det aldrig varit:

Mina 53 sidor (inkl. bilagor, förstås) nästan färdiga uppsats är nu ett icke öppningsbart dokument. Error, error, error signalerar Microsoft-rutan och stänger ner det. Gång på gång. 

Mitt hopp står nu till IT-avdelningen på måndag morgon klockan åtta. Annars återstår att rekonstruera alla ändringar som gjorts sedan näst sista versionen. Vilket är lika med massor. Men tid till att göra detta återstår INTE. 

I onsdags kraschade dokumentet två gånger och jag svor bara (cirka) två gånger, och tog itu med rekonstruktionen. I dag är 53 sidor utom räckhåll, och jag har inte svurit  en endaste gång, jag har inte gråtit en droppe. Jag är numera LUTTRAD. 

Men jag kan inte sova så värst bra, och när jag gör det drömmer jag att jag formulerar allt som i en uppsats, vad som än händer:  ”Inledningsvis kan vi se att (kaninerna badar i lagunen). Banbrytande på området var (den galne clownen som helt plötsligt uppenbarar sig på balkongen). NN:s teoretiska modell som visar på att (höghuset rasar). O.s.v.

Comments
2 Responses to “Uppsatskris”
  1. Annika skriver:

    Om du har ett worddokument med .doc, prova att ladda ner och installera Open Office och se om du kan öppna dokumentet med det. Samma sak hände mig för ett tag sedan, jag har numera slutat att använda Word när jag skriver viktiga saker…
    Lycka till!

  2. metabolism skriver:

    Tack! Det kunde ha varit en utväg om open office varit kompatibelt med skolans dator – vilket det inte är … tyvärr. Word krånglar alldeles för ofta, ändå tar Microsoft hutlöst betalt för det, jag hoppas verkligen open office blir större och mer utbrett. /Janis

Kommentera

