Undantagsdrömmar

Det går inte ihop. Allt man ska göra. Det jag önskar mig mest av allt just nu är en, helst två veckor, då jag kunde sätta delar av livet på undantag och bara koncentrera mig på vissa saker, medan allt det andra stannade upp.

Stanna tiden, medan jag gör mitt i lugn och ro och under största möjliga tystnad. När jag var klar så tryckte  jag på play igen och så snurrade allt på igen. Voilá! 

Förresten har jag kommit på att jag inte ska klaga på att jag inte pallar, eller ens på att jag klagar. För jag pallar ju visst. Inte jämt, men på det stora hela. Jag har kommit fram till att fastän jag klagar så GÖR jag –  så då behöver jag ju inte fokusera på allt jag (ännu) inte gjort  utan på allt det jag faktiskt gör.  Jag är måhända för gnällig emellanåt, men jag är faktiskt bra mycket starkare än vad jag ger mig själv credit för. En bra insikt. Emellåt känner jag mig som skrutt, men emellanåt känner jag mig som Modesty Blaise. En skruttig Modesty är inte illa det heller. Men även Modesty 100% Blaise tar en paus emellanåt, se bara här: 

Comments
3 Responses to “Undantagsdrömmar”
  1. Stråhatt skriver:

    Jag trodde att det bara var jag som ville vara Modesty Blaise?
    Hon är verkligen en bland de bästa, ja absolut

  2. Janis skriver:

    En kompis till mig har originalteckningar, inramade, på väggen – det finns många Modesty-wannabes, skulle jag tro! Jag är antagligen den bland världens alla kvinnor som ligger längst ifrån förebilden/idealet, men fantasin är fri! 🙂
    /Janis

  3. Stråhatt skriver:

    Ohh vad häftigt med originalteckningar. Sanningen är att även jag ligger ganska långt ifrån Modesty, men jag drömmer mig bort ibland från verkligheten och låtsas lite, för det får man ju. 🙂

Kommentera

