Jobbsökeriet

Jag tänker inte skriva en dagbok på temat söka jobb, om inte för annat så för att man ju såg hur bra det gick med C-uppsatsen, när jag skrev dagbok om den – så det vågar jag inte!   😉 

Men jag kan kort rapportera att annonserna jag läser är betydligt fler än jobben jag kan söka. Dessutom läses de i tidsödande repriser, eftersom de flesta tjänsterna finns på flera jobb-sajter. Vilket väl är bra för jobbsajterna. Jag skriver också löjligt långa personliga brev, även om de blir kortare och mer komprimerade för varje gång. Jag önskar att det inte ”var rätt sak att göra” att ringa upp och följa upp sin ansökning – för jag vet inte vad jag babblar om när jag ringer. 

Det är också ganska svårt att koncentrera sig på pluggandet när man söker jobb. Men det går, så klart. På nätterna drömmer jag att vi kör ner i sjön med bilen (alla klarar sig). Eller att huset rasar (alla klarar sig). Läbbiga saker, men med gott slut. Kanske mina drömmar vill säga mig något?

Comments
2 Responses to “Jobbsökeriet”
  1. Lina skriver:

    Kaos är granne med gud. Förgänglighet är en förutsättning för förändring och förbättring.

    • metabolism skriver:

      Ja, och allting flyter och man kan aldrig stiga ned i samma flod två gånger. Föränderlighet är det enda säkra, och det är för väl att det är så. Tycker jag i den situation jag är nu, jag visst har jag tyckt annorlunda andra gånger. Lördag hela veckan, det tröttnar man på redan efter en vecka (lr två). /Janis

Kommentera

