Slutet är nära

Det gick upp för mig ordentligt häromdagen att jag är inne på sluttampen. Trots att jag bearbetat detta ända sedan i höstas. Men då det har uteslutande handlat om (ekonomi)ångest inför den osäkra framtiden. Nu fattade jag den andra betydelsen: Freedom! Fyllde i nästa och sista delkursens schema i almanackan – det är bara 6 veckor kvar! Fem års studier är till ända! Svårt att fatta. Helt otroligt.

Freedom, förresten. Sommarkurserna tar vid där vårterminen slutar. Höstkurser är sökta ifall att.

Men om sex veckor ska jag fira! Kanske champagne skulle vara på sin plats?

Comments
2 Responses to “Slutet är nära”
  1. Lina skriver:

    Champagne! Det tycker jag absolut!

  2. Monica skriver:

    Det här inlägget gör mig glad. Jag har inte vågat känna frihetskänslan ännu, förmodligen beror det på det där uppsatsmolnet som förföljer mig. Men du har helt rätt – det är klart att 5 års slit ska firas!

Kommentera

