Bokhyllan.com

logga-bokhyllan-dot-combokhyllan.com kan man, om man vill och orkar och har tid, lägga upp  alla sina böcker! För mig, som en gång i tiden förde ett kartotek över mina böcker (och skivor) (och långt innan jag fick barn vilket ju innebar både tidsbrist för sådana hobbysysslor och några hundra böcker till att registrera [för varför skulle inte barnböckerna katalogiseras på samma sätt som vuxenböckerna?]), låter det helt oemotståndligt! 

En dag! Då ska det registreras! 

Bokhyllan.com har också diskussionsforum, recensioner och läsecirklar, förresten.

Comments
2 Responses to “Bokhyllan.com”
  1. Och jag som precis har lagt till mig på bok.nu. Där räknar sidan ut vilka böcker jag kan tänkas gilla utifrån vad jag satt för betyg på vissa böcker.
    Fördelen med bok.nu är att man kan lista böcker man har läst men inte äger. Fast fördelen med bokhylla är att man kan lista böcker man äger men inte läst. Hmmm…
    Som synes handlar det om kvantitet och inte kvalitet för mig.

  2. Janis skriver:

    Det är ju bra, att man kan få boktips utifrån vad man gillar! Men då kan man ju också missa annat, det blir lite som när jag under 5 år bara ätit Ceasar’s salad-wrap på Sandy’s och mina smaklökar aldrig får möta på något nytt och oväntat. Å andra sidan tenderar man ju ändå att välja böcker utifrån tidigare läsning.
    Fördelen med bok.nu är att man får en skeppskatalog där man faktiskt äger allting på skeppet (bokhyllan), det är något visst över det, det handlar alltså om något trist slags materialism för mig. Och möjligheten att plocka fram boken precis när man vill.

Kommentera

