Chuck – böckernas överman

from-mahalo-dot-com

 

Det är väl min gamla kärlek till Fantomen och alla hans ordspråk – När Fantomen rör sig står blixten stilla till exempel – i kombination med min kärlek till böcker som får mig att citera vad som sägs om karate-actionskådisen Chuck Norris och hans förhållande till litteraturen.

Chuck är som alla vet en hård kille:from-current-dot-com

Chuck Norris doesn’t read books. He stares them down until he gets the information he wants.

Och en riktig litteraturkännare:

Chuck Norris can judge a book by its cover.

Och så det jag beundrar allra mest hos Chuck, något som jag också skulle vilja kunna – tänk att skrämma sk…n ur sin C-uppsats till exempel, det vore något, det: 

Chuck Norris doesn’t actually write books, the words assemble themselves out of fear.from-thedubsiste-dot-com


 

Fler Fantomen-ordspråk hittar ni här

Fler Chuck Norris-ordspråk (eller fakta som Chucks hängivna fans kallar det) hittar ni här.

Comments
One Response to “Chuck – böckernas överman”
  1. Monica skriver:

    På facebook är jag med i Church of Chuck Norris. Min favoritsanning är: There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.

Kommentera

