Lycka

Saxat från Thåström:

090402

imperiet boxen

Nu är datum äntligen bestämt för releasen för Imperiet boxen som kommer att heta Silver, guld och misär, den släpps 10 juni. Den kommer att innehålla 5 st cd skivor, 1 dvd samt en booklet skriven av Marcus Birro. Studioplattorna kommer att ingå med bonuslåtar som singlar o baksidor, samt några outgivna versioner o låtar, även en helt ny livecd med outgivna låtar från olika konserter. Dvdn är Orionkonserten med ommixat liveljud av Micke Herrström samt bonuslåtar därifrån som aldrig förr är visade samt några låtar från Moderna Museets trädgård.

Det blir en bra sommar i år, hur den än ser ut i övrigt! Hurra!

Nu blir jag mega-nostalgisk: Här sjunger Thåström ”Maria går på vägen”  –  låten/balladen som jag sjöng jämt, när jag var riktigt ung. Men i ett helt annat tempo.

Dia Psalmas version låter lite mer raj-raj.

Min egen version låter inte så illa (har det sagts), när jag är på det humöret. Men det är det slags ”humör” (tillstånd) jag alltför sällan hamnar i, så den hörs inte ofta. Dessutom så var de som sa att det inte lät så illa i samma tillstånd som jag, så det räknas nog inte.

Kommentera

