personlighetsförändring

I dagens DN finner jag, i en lista på kännetecken av (…ja, vadå?), dessa punkter:

  • snabb viktökning
  • svullet och plufsigt utseende
  • hudbristningar
  • förändrad sexlust
  • svängningar mellan ökad och minskad självkänsla
  • humörsvängningar – nedstämd, upprymd, irriterad och aggresiv
  • sömnproblem – ökad vakenhet, vänder på dygnet

Själv ser jag ju att att punkterna är kännetecken på att personen i fråga antingen är

1. gravid

eller

2. nybliven förälder

DN, däremot, menar att ovanstående är tecken på steroidmissbruk…

Comments
2 Responses to “personlighetsförändring”
  1. Totte skriver:

    Gravid och steroidmissbrukare är ju i båda fall av hormon förändringar. ger då liknande problem i alla aspekter.
    lika så har man hittat sina egna ursäkter för konstigt beteende.
    ”jag kan äta vad jag vill för att jag går upp i vikt beror ju bara på att jag är gravid.”
    ”jag visste inte vad jag gjorde för jag äter ju hormoner”
    långt ifrån alla gravida och missbrukare blir ärligt tokiga, det är bara en bra ursäkt för att själv behöva ta ansvar för sina egna handlingar.

  2. christermagister skriver:

    🙂 Jag tycker att det ser ut som tecken på en nybliven student!

Kommentera

