Mer krut!

pippiMycket pluggande blire. Jag har fått upp ångan igen, och dagarna är fyllda av läsning och skrivning. Och hela tiden ploppar Pippi Långstrumps ord upp i huvudet:

islandsnusUtan snus i sju dagar, försmäktar jag på denna ö (ur minnet, därför kanske inte helt ordagrant citerat).

Så ofta ploppar orden upp så att de faktiskt stör –  jag kan inte börja tänka på snus och öde öar mitt i det jag håller på med, jag måste ju koncentrera mig så jag kommer till punkt någon gång! Snusar gör jag ju inte, så det är väl andemeningen i “utan” och “försmäktar” som får orden att envist ploppa upp i skallen.

Utan krut i många dagar,  försmäktar jag på denna studie-ö,

är väl vad mitt undermedvetna vill säga mig. Så mycket  att läsa, skriva, tänka. Och dagarna rinner undan som vattenvågorna mot stranden på Pippis öde ö. Det räcker inte med att jag lagt på ett kol, jag behöver krut!

Men just som jag skriver det här tar ångan slut, det är väl typiskt. Jag måste nog ta en liten tupplur, i väntan på krutleveransen.  En liten power nap.

gun-powder

Kommentera

